
Světová zdravotnická organizace omezuje denní dávku sodíku dvěma gramy, což se rovná pěti gramům soli. Předpokládá se, že kvůli této látce má člověk vyšší tlak a zvyšuje se riziko infarktu. Ve výzkumu zveřejněném v časopisu Lancet vědci tvrdí, že sůl se v tomto ničím neliší od ostatních potravin.
„Naše studie poskytuje předpoklady toho, že při přiměřené konzumaci může být sodík prospěšný pro oběhovou soustavu. Zároveň však látka může i uškodit, pokud je jí v organismu málo nebo hodně. Tato rovnováha je klasická pro jakoukoliv potravinu," poznamenal hlavní autor vědecké práce, profesor Institutu zdraví v Kanadě Andrew Mente.
Spoluautor průzkumu Martin O´Donnel poznamenal, že nadměrná konzumace sodíku (více než pět gramů denně) je pro zdraví nebezpečná, ale ve většině případů není úroveň spotřeby této látky spojena se zvýšeným rizikem nemocí srdce.