• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Vědci přišli na nová rizika konzumace cukru

    25-7-2018 Sputnik CZ 112 122 slov zprávy
     

    Výzkumu se zúčastnilo celkem 2226 lidí, u kterých se neprojevovaly žádné příznaky demence, uvádí Daily Mail. Mezi dobrovolníky byl proveden výzkum, během kterého respondenti uváděli, zda si do pokrmů a nápojů přidávají cukr a v jaké míře. Přičemž do sedmi let u 429 lidí vypukla Alzheimerova choroba.


    Vyšlo najevo, že u lidí, kteří si denně do pokrmů přidávají 30,3 gramů cukru, je riziko vzniku silné demence asi 33 %, a to v porovnání s těmi, kteří konzumují pouze 5,8 gramů cukru denně. Vědci také uvedli, že milovníci sladkých nápojů, včetně punčů a ovocných šťáv, trpí Alzheimerovou chorobou o 27 % častěji. Dále pak u lidí, kteří neustále pijí slazené perlivé nápoje, je toto riziko až 54 %.



    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑