Během 16 let vědci sledovali stravu více než 240 000 mužů a 180 000 žen, píše časopis Journal of Internal Medicine. Účastnici experimentu denně jedli malou porci ryb.
Podle výzkumu, muži, kteří pravidelně jedli ryby, o 10 procent méně trpěli cévními chorobami a o 37 procent nemocemi, spojenými s játry. Kromě toho, riziko Alzheimerovy choroby u žen se snižovalo o 38 procent.
Podle vědců pravidelná konzumace ryb také snižovala riziko smrti na rakovinu.
Zároveň ale odbornici poznamenají, že při smažení ryby ztrácejí většinou svých užitečných vlastností.