• Vybrat den

    Srpen 2026
    Po Út St Čt So Ne


    PODPOŘIT STALOSE BTC ETH LTC

    Omega-3 neochrání před infarktem nebo mrtvicí, tvrdí vědci

    18-7-2018 Sputnik CZ 81 163 slov zprávy
     

    Rozsáhlé přesvědčení, že užívání kapslí s omega-3 kyselinami pomáhá prevenci infarktu, mrtvice nebo předčasné smrti, je mylné podle rozsáhlého a komplexního přehledu důkazů, které objevili vědci.


    Miliony lidí užívají pravidelně a po dlouhá léta omega-3 doplňky. Důvěra v to, že tyto zlaté kapsle pomohou ochránit srdce, se rozšířila a je propagována marketingem potravinových doplňků, výsledky minulých studií totiž naznačovaly, že omega-3 je přínosná pro kardiovaskulární systém člověka.




    Vědci z Cohrane Group prověřili 79 výzkumů, kterých se zúčastnilo 112 tisíc lidí, dostupných ve vědeckých databázích, o vlivu zvýšeného příjmu omega-3 mastných kyselin a dospěli k závěru, že zvýšený příjem této látky nemá žádný přínos pro zdraví člověka.

    „Můžeme být přesvědčeni o zjištěních tohoto průzkumu, které odporují všeobecnému názoru, že omega-3 doplňky chrání srdce," řekl vedoucí autor skupiny Cochrane Dr. Lee Hooper z University of East Anglia. „Tento rozsáhlý systematický přehled výzkumů obsahuje informace od mnoha tisíců lidí, kteří brali přípravek dlouhodobě. Navzdory existujícím domněnkám o přínosu omega-3 pro lidské zdraví my jsme ochranné efekty látky nezaznamenali. "


    Zpět Zdroj Vytisknout Zdroj
    Nahoru ↑