Vědci z Univerzity státu Illinois prozkoumali mechanismus vlivu endokannabinoidních epoxidů EDP-EA na organismus, které vznikají při spotřebě omega 3 mastných kyselin. Ukázalo se, že tato sloučenina ničí rakovinové buňky a také zpomaluje proces vzniku nových.
Odborníci také zjistili, že epoxidy EDP-EA potlačují migraci defektních buněk. Podle jednoho z autorů výzkumu, Timothyho Fana, může být terapie bránící přemístění rakovinových buněk účinná při zabránění vzniku metastází.
Vědci předpokládají, že nehledě na to, že chemoterapie je i nadále hlavní a nejúčinnější metodou léčby rakoviny, může být dieta založená na potravinách s vysokým obsahem omega 3 efektivním způsobem prevence onkologických chorob.